Kansainvälinen toiminta

European Federation of Internal Medicine on Euroopan laajuinen kattojärjestö, jonka jäseniä SSLY:n jäsenet automaattisesti ovat. Kannattaa tutustua EFIMin sivuihin ja jäsenetuihin.

EFIMin alaisuudessa toimivan Young internists -ryhmän toimintaan kannattaa myös tutustua.

EFIMin julkaisema European Journal of Internal Medicine on luettavissa verkkojulkaisuna täydessä laajudessaan ilmaiseksi. Lukuoikeus edellyttää rekisteröitymistä lehden sivustolla. Tapausselostuksiin keskittyvä julkaisu on European Journal of Case Reports in Internal Medicine.

EFIMin jäsenydistykset järjestävät vuosittain viiden päivän mittaisen kesäkoulun sekä talvikoulun (ESIM, European school of internal medicine), johon kansalliset EFIMin jäsenyhdistykset lähettävät sisätautien erikoistumiskoulutuksen loppuvaiheessa olevia lääkäreitä. Vuosina 2018 - 2020 SSLY on järjestänyt talvikoulun Suomessa, Levillä.